Нова книга „Градското планиране на София (2011 – 2020)“ на д-р. арх. урб. Жана Стойчева

Нова книга „Градското планиране на София (2011 – 2020)“ на д-р. арх. урб. Жана Стойчева

Новата книга „Градското планиране на София (2011 – 2020)“ на д-р. арх. урб. Жана Стойчева бе представена на 20 февруари в Централния дом на архитекта. Зала 1 събра множество приятели и колеги на арх. урб. Стойчева, които имаха възможност да се запознаят с най-новото изследване на градоустройствените процеси в София през последното десетилетие.

„Градското планиране на София (2011 – 2020)“ е втори том на книгата „Градското планиране на София през прехода (1990 – 2010 г.)“. След безспорния успех на първата книга, настоящото издание проследява задълбочено системата, законодателните рамки, както и инструментите и политиката на градското планиране на столицата.

Градското население в началото на XXI век продължава непрекъснато да расте и в следващите десет години две трети от човечеството ще обитава градската среда.

София, както и повечето големи градове, бележи бурно развитие и интензивната урбанизация невинаги се развива по най-добрия начин. Благоустрояването на зелените пространства и връзката с природен парк „Витоша“ са пренебрегнати за сметка на хаотичното строителство и презастрояване.

Столицата ни, с многобройните си паркове и минерални извори, с близостта до планината Витоша, както и с богатото културно и историческо наследство има потенциала да се превърне в един от най-привлекателните градове в Европа.

Изследването на процесите на градското планиране на столицата през последното десетилетие е извънредно важен труд за градоустройствения анализ на случващото се и за взимането на съответните мерки и насоки за развитие.

Проучването на д-р. арх. урб. Жана Стойчева е солидна основа, над която да се надгради визията за устойчивото развитие на София като европейска столица. Авторът обективно проследява градоустройственото развитие на града през последните тридесет години и този труд е увлекателно четиво, както за специалисти, така и за широката публика.